10 Tips Για Ένα Ελκυστικό Προφίλ Στο Linkedin

Πριν από 20 χρόνια, περίπου, ο κάθε εργαζόμενος ή υποψήφιος εργαζόμενος έχτιζε σιγά σιγά και μεθοδικά το βιογραφικό του. Ήταν ένα αρχείο word ή ένα έτοιμο template, στο οποίο εισήγαγε τις απαραίτητες πληροφορίες τόσο για τον ίδιο, όσο και για την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Το βιογραφικό έπρεπε να είναι το πολύ δύο σελίδες, όπου στην πρώτη αναγράφονταν κυρίως προσωπικές λεπτομέρειες και η ακαδημαϊκή του σταδιοδρομία. Στη δεύτερη αναγράφονταν τα επαγγελματικά του βήματα.

Το Linkedin ήρθε στη ζωή μας το 2003. Αρχικά, δεν ήταν ευρέως διαδεδομένο ανάμεσα στους εργαζόμενους και τις εταιρείες. Μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τη Microsoft το 2015 όμως ξεκίνησε να γίνεται γνωστό.

Το 2020 ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη αναγκάστηκε να μπει σε καραντίνα, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Οι περισσότεροι ήρθαμε ακόμα πιο κοντά στην τεχνολογία και τα κοινωνικά δίκτυα. Έτσι, το Linkedin σημείωσε ραγδαία αύξηση των μελών του. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι και εταιρείες, ξεκίνησαν να δημιουργούν προφίλ στην πλατφόρμα και να δικτυώνονται με συναδέλφους τους, εταιρείες, αλλά και άλλους επαγγελματίες που μπορεί να μην είχαν προσωπική γνωριμία.

Αυτοί μπορεί να ήταν προφίλ με την ίδια ή παρόμοια επαγγελματική πορεία ή hard skills. Μπορεί να ήταν και εκπρόσωποι HR τμημάτων εταιρειών, υπεύθυνοι για το Recruitement ή το Talent Acquisition.

Πλέον, τα προφίλ μας στο LinkedIn, έρχονται σχεδόν να αντικαταστήσουν τα κοινά βιογραφικά. Ο κύριος λόγος είναι η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη που βιώνει αυτή τη στιγμή η ανθρωπότητα. Η δημιουργία ενός εξαιρετικού προφίλ είναι απαραίτητη για τη δικτύωση, την αναζήτηση εργασίας και τη δημιουργία μιας επαγγελματικής διαδικτυακής παρουσίας.

Ακολουθεί ένας οδηγός για το πώς να δημιουργήσετε ένα ελκυστικό προφίλ στο LinkedIn:

1. Φωτογραφία Προφίλ:

Ως γνωστόν, οι άνθρωποι είμαστε οπτικά όντα. Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσουμε σε ένα προφίλ είναι η φωτογραφία. Βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για μια καθαρή φωτογραφία, υψηλής ανάλυσης. Θα πρέπει να είναι πρόσφατη και να σας δείχνει από το στέρνο και πάνω. Τα ρούχα που θα φοράτε θα είναι αυτά που σας κάνουν να νιώθετε άνετα όταν πάτε στη δουλειά σας (αν είστε fully remote, καλύτερα να μην φοράτε τις πιτζάμες ή τα αθλητικά σας ρούχα). Οι εκφράσεις σας προσπαθήστε να είναι καθαρές και να χαμογελάτε περισσότερο με τα μάτια, παρά με το στόμα.

2. Φωτογραφία Φόντου:

Η φωτογραφία φόντου είναι το δεύτερο οπτικό στοιχείο, το οποίο τραβάει την προσοχή. Βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας, δίπλα από τη φωτογραφία προφίλ. Μπορείτε να βάλετε το λογότυπο της εταιρείας όπου εργάζεστε ή κάποιο τοπίο. Καλό είναι να μην έχει έντονα χρώματα, για να μην κουράζει τον παρατηρητή του προφίλ σας.

3. Τίτλος:

Προσπαθήστε να είστε περιγραφικοί. Μην αναφέρετε απλώς τον τίτλο του ρόλου σας. Περιγράψτε τι κάνετε πχ. “Digital Marketing Strategist | Helping Businesses Grow Through Data-Driven Campaigns.”

Χρησιμοποιήστε λέξεις κλειδιά που αφορούν τον κλάδο σας και βάλτε δίπλα τους κάποια αστεία και παιχνιδιάρικα emojis για να κάνετε πιο χαρούμενο το προφίλ σας.

Προσοχή: Τα emojis όσο ωραία και αν είναι θέλουν μέτρο.

4. Περίληψη:

Αφιερώστε χρόνο στο να γράψετε την περίληψη της επαγγελματικής σας σταδιοδρομίας. Μην παραθέσετε μόνο τις δεξιότητές σας. Με σύντομα λόγια αποτυπώστε το επαγγελματικό σας ταξίδι και τα επιτεύγματά σας μέσα στα χρόνια. Χρησιμοποιήστε emojis, σχετικά με τον κλάδο σας (αν υπάρχουν).

5. Εμπειρία:

Για κάθε θέση εργασίας, περιγράψτε εν συντομία τις αρμοδιότητές σας, αλλά επικεντρωθείτε στα επιτεύγματά σας και στην αξία που προσφέρατε στον οργανισμό. Χρησιμοποιήστε σημεία με κουκκίδες ή emojis και αποτελέσματα. Κάντε το κείμενο ευανάγνωστο και ποσοτικοποιήστε τις επιτυχίες σας. Προσθέστε συνδέσμους σε έργα, παρουσιάσεις, χαρτοφυλάκια ή άρθρα στα οποία έχετε εργαστεί. Είναι πιο εύκολο για τον Recruiter να καταλάβει τον ρόλο σας μέσα σε έναν οργανισμό και να αποφασίσει αν ταιριάζετε με τον ρόλο για τον οποίο ψάχνει τον κατάλληλο υποψήφιο.

6. Δεξιότητες:

Σε κάθε επαγγελματική σας σταδιοδρομία, καλό είναι να αναφέρετε και τις δεξιότητες που αποκτήσατε ή αναπτύξατε στην εκάστοτε εταιρεία. Δώστε προτεραιότητα σε αυτές που θεωρείτε πως είναι σημαντικές για τον ρόλο. Το LinkedIn σας επιτρέπει να επιλέξετε έως και 50.

7. Εκπαίδευση:

 Συμπεριλάβετε το(τα) πτυχίο(α) σας, το όνομα της σχολής και τα σχετικά επιτεύγματα. Αν θέλετε μπορείτε να συμπεριλάβατε τον βαθμό του (των) πτυχίου (ων) σας. Επίσης, αν θέλετε μπορείτε να συμπεριλάβετε και την ημερομηνία έναρξης και ολοκλήρωσης των σπουδών σας.

8. Επιτεύγματα:

Προσθέστε τις πιστοποιήσεις που παρακολουθήσατε μέσω σεμιναρίων, δημοσιεύσεις επιστημονικών άρθρων που έχετε γράψει, αλλά και την εθελοντική σας δράση. Τα παραπάνω θα αναδείξουν την εξειδίκευση σας πάνω στο αντικείμενο σας, αλλά και τη συμμετοχή σας σε αλτρουιστικά έργα.

Επίσης, προσθέστε όσες ξένες γλώσσες γνωρίζετε, αλλά και το επίπεδο κατανόησης.

9. Δικτυωθείτε:

Προσπαθήστε να συνδέεστε με προφίλ σχετικά με εσάς και τον κλάδο σας, αλλά ακόμη και με άλλα για τα οποία έχετε ένα προσωπικό ενδιαφέρον. Μπορείτε να στείλετε και εξατομικευμένα μηνύματα στα οποία θα παρουσιάζετε εν συντομία τον εαυτό σας και θα εξηγείτε γιατί θέλετε να συνδεθείτε μαζί τους. Ακόμη, μπορείτε να γίνετε μέλη σε ομάδες σχετικές με το αντικείμενό σας και να δημιουργήσετε connections με τα οποία θα αλληλεπιδράτε σε ενδιαφέροντα topics.

Επίσης, προσθέστε όσες ξένες γλώσσες γνωρίζετε, αλλά και το επίπεδο κατανόησης.

10. Γίνετε ενεργοί χρήστες:

Αλληλεπιδράστε με άλλα προφίλ, σχολιάζοντας κάτω από αναρτήσεις τους και αντιδρώντας στις ενημερώσεις τους. Ακολουθήστε εταιρείες σχετικές με τον κλάδο σας, ώστε να είστε διαρκώς ενημερωμένοι.

Η ενεργητικότητα στα social media παίζει σημαντικό ρόλο στην ορατότητά σας από την αγορά. Σε τακτά χρονικά διαστήματα, ανεβάζετε άρθρα, σκέψεις και επιτεύγματα, για να διατηρείτε ενεργό το προφίλ σας και να προβάλλετε την τεχνογνωσία σας.

Έξτρα tips για ένα προσεγμένο προφίλ:

  • Έχοντας μπει για τα καλά στον κόσμο του AI, η πλατφόρμα Linkedin, συμβαδίζει με τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Χρησιμοποιήστε το AI για να πάρετε ιδέες σχετικά με το προφίλ σας ή για να σας το διαμορφώσει το ίδιο. Αυτό το feature είναι ενεργοποιημένο σε όσους έχουν τις Premiun εκδοχές.
  • Όταν σε ένα προφίλ αναφέρονται οι δεξιότητές του, οποιοσδήποτε χρήστης της πλατφόρμας μπορεί να κάνει endorsement. Να διαβεβαιώσει, δηλαδή και τους άλλες χρήστες τις εφαρμογής ότι αυτά τα skills έχουν αναπτυχθεί και αποκτηθεί. Όσο πιο πολλά κάνετε, τόσο πιο πολλά θα αποκτήσετε και εσείς για κάθε skills σας.
  • Δώστε το θετικό review σας για κάποιον συνεργάτη σας. Θα λάβετε και εσείς στο προφίλ σας reviews, τα οποία θα αναδεικνύουν τα θετικά σας χαρακτηριστικά, αλλά και το ομαδικό σας πνεύμα.
  • Κάντε connect back όσα προφίλ σας στέλνουν connection request. Έτσι, θα αυξήσετε τους ακόλουθους σας. Πού ξέρετε, ένα connection μπορεί να σας ανοίξει νέους και ενδιαφέροντες επαγγελματικούς δρόμους…
Share This :